Ciąża – powód do radości i wielkie wyzwanie dla przyszłej matki

To oczywiste, że wieść o powiększeniu się rodziny to ogromne szczęście dla kobiety. Jednocześnie jednak to także i ogromne wyzwanie i obciążenie dla jej organizmu. Z punktu widzenia fizjologii następuje wiele zmian.

– Zmianom ulegają potrzeby żywieniowe kobiety, a przede wszystkim bardzo zmienia się jej wygląd zewnętrzny.

– Mimo że większość przyszłych matek deklaruje, że ciąża to wyjątkowy moment w ich życiu, to jednak zupełnie normalny jest również i strach o kondycję fizyczną.

– Kobieta w ciąży głównie liczyć się musi z dodatkowymi kilogramami, ale i borykać się musi z rozmaitymi uciążliwymi dolegliwościami.

Poranne wymioty, huśtawki nastrojów, rozstępy, duże ciężar dla kręgosłupa, opuchnięte nogi to tylko niektóre z nich.

  • Ćwiczenia w ciąży mogą rozwiązać wiele problemów

Spodziewające się dziecka kobiety powinny pozytywnie ocenić aktywność fizyczną. Nawet jeśli ochoty brak, to warto się przemóc, znaleźć właściwego trenera albo zdecydować się na zajęcia w grupie pań w ciąży, możliwe jest również ćwiczyć w domu przed telewizorem . Ćwiczenia w ciąży przede wszystkim dają ulgę w czasie ciąży na co dzień, ale i przygotują ją do porodu i poprawiają samopoczucie. Jak nie patrzeć nie bez przyczyny stwierdza się, że w zdrowym ciele mieszka zdrowy duch. Okres ciąży to z całą pewnością nie choroba, a dobrze dobrane ćwiczenia w ciąży pomogą chociaż w pewnym stopniu ulżyć kręgosłupowi, uspokoić oddech, zachować pożądaną w ciąży kondycję fizyczną. Równie ważne jet także to, jakie ćwiczenia w ciąży będzie się regularnie wykonywać. Fachowy trener umie dobrać najlepszy zestaw z uwzględnieniem stopnia zaawansowania ciąży. Na pewno dobrze jest ćwiczyć mięśnie dna miednicy, brzucha, dobrze też ćwiczyć mięśnie podtrzymujące kręgosłup czy zadbać o formę pośladków. Ćwiczenia najlepiej jest połączyć z używaniem specjalistycznych kremów, które pomagają utrzymać elastyczność skóry.

  • Jakie ćwiczenia w ciąży poprawiają samopoczucie?

Trzeba zdać sobie sprawę, że wykonywanie ćwiczeń w ciąży może mieć różne formy i odmiany, a zadbać warto nie tylko o ciało, ale również i o nastrój. W walce ze różnymi nastrojami pomagają ćwiczenia oddechowe. Warto docenić też rozmaite ćwiczenia relaksacyjne. Doskonałym pomysłem dla przyszłej mamy są również spacery, najlepiej do pobliskiego parku lub za miasto. Każda forma aktywności, byle w odpowiedniej ilości, może tylko pomóc i w dodatku lepiej przygotować do porodu.

– Czytaj także to http://www.nfz.gov.pl/new/?katnr=6&dzialnr=29&artnr=1595 .